GULDHELG: ger dubbel möjlighet i SHL V75 Challenge.

29 januari 2016 14:35

I helgen är det lite speciellt då det är SHL V75 Challenge både lördag och söndag. Det ligger alltså upplagt för att någon klubb gör ett ordentligt ryck i V75 Challenge.

Vilken SHL-klubb är bäst på V75? Den 16 januari var det premiär för SHL V75 Challenge, där SHL-klubbarna tillsammans med sina supportar tävlar mot varandra i V75.


Söndagens andelsförsäljning öppnas upp på Lördag kl 23:59 och samtliga redan registrerade medlemmar i SHL klubbarnas tillsammans-lag kommer få sms/mail när andelsförsäljningen har öppnat.

Samtidigt startar även SHL-loppet, där kuskar iklädda matchtröjor tävlar för lagens räkning. I prispotten finns sammanlagt 150 000 kronor till klubbarnas ungdomsverksamhet.

– Det känns fantastiskt kul att äntligen kicka igång det här! Hockeyfans som inte är så insatta i travet får nu chansen att spela V75 tillsammans med sina idoler. Dessutom skapar vi ett eget SHL-lopp där fansen kan följa och heja på sitt lags häst, säger Sten Andersen, marknadschef på ATG.

Om SHL V75 Challenge

Under åtta veckor kan hockeysupportrar heja fram sitt hockeylag på travbanan i SHL V75 Challenge. SHL-klubbarna får har en egen lagsida på ATG.se under ATG Tillsammans, där supportrar kan gå med för att spela tillsammans med hockeystjärnorna. Varje vecka lägger spelare från respektive klubb upp egna travsystem i form av andelsspel. Det lag som spelat in mest pengar under perioden koras till vinnare.

– Nu tar vi kampen om att vara bäst, som alltid finns inom SHL, till landets travbanor. Många SHL-hockeyspelare har ett brett travintresse och med deras expertis vill vi engagera SHL-klubbarnas supporters. SHL V75 Challenge är ett nytt sätt för supportar att tävla tillsammans med sin klubb och sina spelare, och samtidigt kunna vara med och bidra till klubbens ungdomsverksamhet om man som lag är bäst, säger Ulf Rönnmark, marknadsansvarig på SHL.

Tävlar om prispengar till ungdomsverksamhet

Förutom äran att supportar som köper andelar delar på eventuella vinster, kan SHL-klubbarna vinna pengar till sin ungdomsverksamhet. 50 000 kronor går till det lag som tillsammans med sina fans spelat in mest pengar och 50 000 kronor går till det lag som får flest rätt under åttaveckorsperioden.

Under åttaveckorsperioden byter även fjärde loppet i V75 namn till SHL-loppet. Inför varje lopp blir SHL-lagen tilldelade ett travekipage via lottning, som iklädda lagens matchtröjor tävlar om att samla in poäng till den klubb de representerar. Det SHL-lag som efter 10 lopp lyckats samla ihop flest poäng vinner 50 000 kronor till sin ungdomsverksamhet.

Läs mer på <http:// www.atg.se/shl>

Karlskrona HK´s sida: https://tillsammans.atg.se/shl-lag/19886

Kontaktuppgifter:
Ulf Rönnmark, marknadsansvarig SHL Mobil: 070-410 56 70 E-post: [email protected]
Sten Andersen, marknadschef ATG Mobil: 0730-71 11 22 E-post: [email protected]
Thomas Bertilsson, PR-ansvarig ATG Mobil: 072-7452045 E-post: [email protected]